Maak kennis met Sara Pollet

Vanuit Enigma Coach groeide het idee bij Sara om meer en intensiever samen te werken. Hieruit groeide De Praktijk, waar Sara als Creatief Coach zich nog steeds enthousiast engageert voor gezinnen, scholen en hulpverleners. Vanuit een tomeloze drang om bij te leren en om heel gericht te kunnen coachen, specialiseert Sara zich voortdurend verder.

Ze heeft een passie voor gezinsdynamiek en de groepsdynamiek in het algemeen. Haar ondersteuning en coaching richt zich op het herstellen en verbeteren van de onderlinge communicatie en verbondenheid. Hiervoor gebruikt Sara heel gerichte tools uit o.a. de visie van Positive Discipline.

Daarnaast gaat Sara ook als coach aan de slag met volwassenen die op een keerpunt in hun leven staan. Wanneer de vragen opduiken over zinvolheid en betekenis geven aan. Dit zijn korte heel doelgerichte trajecten voor mensen die net even dat duwtje in de rug nodig hebben.

Ook voor vraagverduidelijking en gerichte doorverwijzing kan je bij Sara terecht.

Mijn specialisaties

  • Creatieve individuele coaching
  • Oudercursus Verbindend opvoeden met Positive Discipline
  • Ondersteuning in scholen en zorgteams (specifieke vragen en/of teambuildings)
  • Plusgroepwerking voor meer- en hoogbegaafde kinderen van 4-12 jaar
  • Vrijetijdsaanbod en kampen voor kinderen in kleine groep mixkids.be (erkenning door de mutualiteiten)
Linkedin

Gecertificeerd kindercoach
Encouragement Consultant
Positive Discipline Parent Educator
Positive Discipline Classroom Educator
Expert Hoogbegaafdheid

Maak een afspraak

Sara's blogberichten

Maar straffen werkt toch?

Positive Discipline pleit voor methodes die zowel vriendelijk als vastberaden zijn en die waardevolle sociale en levensvaardigheden als resultaat hebben. We richten ons op problemen oplossen op basis van nabijheid en vertrouwen in plaats van afstand en vijandigheid. Het zoeken naar behulpzame oplossingen met respect voor iedereen draagt bij aan een sfeer van onderling vertrouwen en het kind leert zich capabel en betrokken te voelen. Zo komen we los van de machtsstrijd. Maar hoe dan?

Een beloningssysteem in de klas

Hoe vaak gaan leerkrachten niet goedbedoeld van start met allerlei beloningssystemen? Het ene nog complexer dan het andere. Steeds tot doel het probleemgedrag in de kiem te smoren en de kinderen te complimenteren op dingen die ze goed doen. Maar werkt dit ook echt?

Nature or Nurture? Terug naar de oorsprong.

Het eeuwige vraagstuk over wat invloed heeft op de vorming van onze persoonlijkheid. Was het nu ‘nurture’ of ‘nature’. Tijdens een creatieve sessie gaan we hier dieper op in. In dit blogbericht neem ik jullie mee in deel 1 van de weg naar de oorsprong.

Schermtijd: ben je de discussie meer dan beu?

Onbeperkte schermtijd of liever helemaal geen schermtijd meer? Hoe kunnen we als ouder onze grenzen aangeven? Hoelang kan of mag een kind voor een scherm zitten? Hoe kan je de discussies vermijden?

Denk je: Knutselen dat is niets voor mij?

Vraag je je af hoe zo een creatieve sessie er uit ziet? Wat er dan zoal gebeurd? Veel mensen denken bij kunst en therapie al te vaak dat dit ook wil zeggen dat je creatief en handig moet zijn en dat het enkel voor kinderen is.

Hallo! Welkom.

Hier stel ik mezelf even kort aan jullie voor. Zo weet je ineens ook wat je kan verwachten in dit blog.